PERHATIAN!!!

BLOG INI TELAH BERPINDAH KE DOMAIN YANG BARU
KLIK SINI

Internet Download Manager: Software Downloader Terbaik..

Category:

salam kepada semua blogger dan juga kepada pengunjung-pengunjung blog aku ni..aku baru je balik dari kelas ni ...3 jam duduk dalam dewan kuliah..beku..hehe..pasni ade kelas lagi..penat2..tp perkara biasa la tu kan..da nama pelajar...hehe....so, ade mase terluang ni aku rase nak update la blog aku ni..nak buat entri ckit..bg info kt pembaca-pembaca blog aku....

Ok..hari ni aku nak share ngan korang pasal satu software downloader yang memang power la..iaitu..Internet Download Manager 5.18(latest)....mungkin da ade antara korang yang da taw pasal software ni kan....aku pun sebenarnya da taw lame da pasal software ni...cuma aku tak guna je untuk mengdownload ape2 dari internet...sebab sebelum ni aku just guna orbit je....


Bagi aku..orbit la yang paling laju setakat ni...tapi lepas tengok member aku pakai IDM ni...terkejut aku...speed download laju gila kalau nk banding dengan orbit downloader...aku dk kt U ..so pakai wireless la...wireless ni satu je masalah dia kalau kat U...ramai pengguna..so line jd lembab..internet slow..n download pun slow terutama waktu petang...

tapi bila aku pakai IDM yang latest ni...pergh...terkejut gak la ngan speed dia..aku test download waktu petang..time ramai pengguna...speed dia memang laju la...ni aku da ss ..korang tengok laa....











tengok kat bahagian aku bulat tu...speed dia sampai 20++kb/sec....kalau nk banding dengan orbit yang aku pakai dulu..nk dapat speed cmni..kul 3 4 pagi laa...org da tdo..hehe...

Lagi satu..IDM ni korang leh ubah setting dia untuk tambah power and laju lagi...aku ade beberapa tips la....

kalau korang nk download IDM ni..klik sini
Internet Download Manager 5.18 Build 3...

tips.....
a)
1. buka IDM ..pergi kat menu option..
2.pilih connection..
3.ubah connection type/speed kepada LAN10Mbs

b)
1. buka IDM ..pergi kat menu option..
2.pilih connection..
3.Max. connection number..ubah jd 16(paling max)..

c)
1.korang tekan ctrl+alt+del(open task manager)
2.then gi kat proses
3.right klik IDMan.exe..
4.plih set priority...
5.pilih High or Realtime...

Then korang tngok la cmne speed IDM korang ok....

aku harap post ni dapat bagi info sedikit sebanyak kat korang semua...setakat ni la dulu..jgn lupa komen2 ok...nanti aku update info2 berguna kat korang lagi...k..salam...

p/s: keje aku mengdownload je la skng ..hehehe...

Comments (5)

mmg besh bro IDM nie..
zup3...

yap...mmg best..sape2 yg mmg kaki download tu..pakai la IDM ni..masyuk!!hehe

best2... senang dan efficient

yezza..mmg terbukti!! hehehe...

aku nyer speed 400kb/sec

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Sign MyGuestBook Here

Guestbook

Followers