PERHATIAN!!!

BLOG INI TELAH BERPINDAH KE DOMAIN YANG BARU
KLIK SINI

[Video]Haiwan Pun Tahu Merpertahankan Kawannya, Tapi Kita.....?

Category:

Salam, wah kali ni tajuk entri aku agak panjang la jugak kalau nak banding dengan entri2 sebelum ni kan. Tapi xpe, walaupun panjang aku harap ia dapat beri pengajaran kat kita semua. Arini awal aku bangun x cam biasa sebab pikir nak study pagi2 bagi senang ilmu masuk. Sambil2 tu buka la kosmo online baca2 berita terkini kan dan aku terbaca 1 kisah yang menarik perhatian aku.

Tajuk entri kt atas tu la yang nak cerita kt blog aku ni. Kejadian ni terjadi kt London la bukan kt negara kita..hehe..seekor tupai ni sanggup membahayakan nyawanya demi untuk mempertahankan kawannya walaupun kawannya tu da mati. Seekor2 burung gagak datang untuk makan bangkai kawan tupai tu, tapi tupai yang lagi satu tu still dok berdiri kat sini untuk halang burung gagak tu. Ni aku just ringkaskan je.Korang nak baca artikel penuh klik sini.. ni aku sediakan jugak video pasal tupai ni kt yang aku amik dari youtube...




So, korang pikir la kan, haiwan mcm tupai tu pun taw untuk mempertahankan kawannya sendiri walaupun dah mati, tapi segelintir golongan manusia yang mempunyai akal ni pun ade yang sanggup "makan" kawan sendiri...fikir2 kan lah...

sekian, salam....

Comments (0)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Sign MyGuestBook Here

Guestbook

Followers