PERHATIAN!!!

BLOG INI TELAH BERPINDAH KE DOMAIN YANG BARU
KLIK SINI

Kes Rogol Semakin Menjadi-jadi

Category: ,


Alhamdulillah selesai sudah 2 paper untuk final exam ak, dan tinggal lagi 4 paper yang agak mencabar bagi aku . Sementara aku masih ade mase terluang ni eloklah rasanya aku update sikit blog aku ni kan. Sebelum aku cerita pasal tajuk entri kali ni aku nak terima kasih la kat korang yang sentiasa datang blog aku, support aku dari belakang, xde korang sapalah aku kan. Insyallah aku akan sentiasa jengok blog korang yang tinggalkan jejak kt sini.

Ok cukuplah tu membebel pasal benda lain. Tajuk entri aku kali ni berkaitan rogol..wahaha..ni first time aku wat tajuk pasal rogol ni. Aku bukan saje2 gatal nak buat tajuk ni, tapi sebab aku tengok benda ni da semakin menjadi2 pulak dalam masyarakat kita. Dan lebih teruk lagi ade kes yang budak2 yang xtahu ape2 lagi da kene rogol then ade yang kene bunuh...ish2..ape nak jadi dengan dunia sekarang kan...


Dalam paper semalam pun kalau korang ade baca, ade gak kes rogol. Kes pertama berlaku kat Petaling Jaya iaitu budak 14 tahun kene rogol dalam kelas kat sekolah dan yang paling teruk lagi budak tu ialah anak yatim piatu. Kes kedua lak perempuan 19 tahun kene rogol masa dalam perjalanan ke rumahnya. Mangsa tu naik moto dengan kawannya tapi datang sorang laki naik moto gak pastu spray cecair ape ntah kt muka budak pompuan tu sampai moto hilang kawalan dan jatuh. Laki tu tanpa rasa belas kasihan bawak mangsa g tandas n rogol .

Itu baru kes rogol yang aku perasan la semalam dan kalau korang tengok sendiri pun kes rogol ni memang hari2 berlaku, ade je berita pasal kes macam ni. So, korang leh nilai sendiri la kan, ape jenis manusia perogol2 ni sampai anak yatim pun jadi mangsa mereka lepaskan nafsu binatang mereka tu. Kesannya pula adalah kepada mangsa tu la kan, takut dan trauma.

Tapi itu lah realiti nya pada masa sekarang. Dah macam2 program da buat tapi aku rasa benda ni still terjadi lagi malahan lagi teruk. Dunia sekarang sudah akhir zaman......

sekian, salam....

p/s:komen2 la pendapat korang k....

Comments (8)

nauzubillah.. mcm mne nak bndung ni..

macy : itu lah mslah yg dihadapi skrng..walau bnyk cara dah buat untk atasi bnda ni..still xmemberi kesan..

sedey nye.. why cant they be bothered cari sluts kt brothel? huu. org yg x bersalah jadi mangsa!

mardeeya: betol tu, org yang x bersalah n tak tahu ape2 jadi mangsa...tp ini lah realiti yg terjadi skng...

baru-baru ni dekat ofice aku, kat shoping mall. makcik cleaner 40++ tahun pun ada kena rogol.. dasyat giler. bodoh nyer perogol. tgk makcik tu pun bernafsu. heran aku!

ann: ish...memang nafsu binatang tol la perogol2 ni..makcik cleaner yang dah umo 40++ tahun pun jd mangsa...tataw la ape nk jd ngan masyarkat skng..

entah la.. apa ko rasa kita kena buat? ahahahah (cam forum perdana lak)

mana silapnya?
jom kita fikirkan sama2..

yg pasti kalau tak kembali pada al quran dan hadis
tak kembali kepada hukum2 agama gini la jadinya
silapa siapa?

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Sign MyGuestBook Here

Guestbook

Followers