PERHATIAN!!!

BLOG INI TELAH BERPINDAH KE DOMAIN YANG BARU
KLIK SINI

Domain Percuma

Category: ,

Kebanyakkan daripada kita mungkin tidak tahu wujudnya domain percuma ni terutamanya bg newbie2 yang baru sahaja menceburi bidang perniagaan internet(IM)...begitulah juga yang terjadi kepada aku sendiri kerana sebelun ni aku xtaw pun ada domain percuma yang disediakan oleh beberapa syarikat...

Apa yang aku taw ketika mula2 menceburi bidang ni..kalau nk wat free blog or website..buat kt blogger or wordpress or ade la site2 lain yang menawarkan perkhidmatan buat blog free tp kalau free nama domain tu mesti ade site tu punya nama la contohnya kalau blogger mesti ade .blogspot.com selepas nama site kita tu ..cm aku punya blog ni la...http://fiziblogger.blogspot.com .. and lagi satu yg aku taw masa mula2 dulu...kalau nk domain yg lagi cantik contoh .com .info .net dan lain2 tu kene byar la fee dia....kne pandai pilih gak la..sbb skng da bnyak syarikat yg jual domain ni....Ape guna domain percuma ni.....


Domain percuma yang aku dok guna skng ni ialah CO.CC...ni pun aku taw dari sifu aku..nk taw sape sifu aku..nnt aku gtaw dlm post2 akn dtang..tngguuu...domain CO.CC ni bile daftar dia bg 4 domain percuma yang kita bleh setup sendiri la...then kalau nk dapat 100 domain..kita just donate je kpada site tu....ble da jd donater..automatik kita dapat 100 domain..bnyk tuu...


Kebiasaannya ramai otai2 IM(internet marketing) gune free domain ni untuk pakai kt adsense for domain(afd)..mknanya diaorng xpayah kluar modal nak beli domain tu sbb da ade yg percuma and just promote je domain tu...income afd masyuk...

So itulah salah satu gunanya domain percuma ni..aku pun dok guna domain CO.CC ni gak...aku pakai untuk afd la...masyuk gak la gabung ngan teknik2 yang sifu ak ajarkan...=)

p/s:nnt ak wat post pasal adsense ak..tngguu...

Comments (0)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Sign MyGuestBook Here

Guestbook

Followers